Ny ansatt i ÅKP: Gerly tar kontroll over Blue Innovation Arena

I Blue Innovation Arena tar vi imot alt fra studenter som leser til eksamen, til næringslivsaktører, ambassadører og minstre. Her får folk det ypperste av fasiliteter, lagt til rette for dialog. Fra 1.april er det Gerly Heinsoo som skal ta imot dem som kommer.

ÅKP
GerlyHeinsoo.jpg

I dagligtalen kalles Blue Innovation Arena stort sett bare Arenaen. På mange måter et passende begrep, for det er her både vi i ÅKP og alle som besøker oss, trer inn i «arenaen». Her finner du våre oppstartsbedrifter, studenter som føler seg hjemme hos oss, Idélab som legger til rette for fysisk og digital idéutvikling, ÅKP Studio, ÅKP VR-lab, det runde og digitale møterommet Rotunden, samt en gigantisk digital vegg for presentasjoner.

Arenaen er et sted hvor det syder av liv og aktivtet så å si hver dag. Nå er Gerly ansatt for å holde styr på besøkende og aktiviteter der. Gerly kommer fra Estland og kom til Norge for fire år siden. Hun har en bachelor i business administration, og begynte sin karriere med å jobbe med salg, markedsføring, eksport av språkkurs, oversettelse, møbler og dameklær.

De siste åtte årene før Gerly flyttet til Norge jobbet hun i Estisk Sjøfartsmuseum (Estonian Maritime Museum) og hadde mulighet å være med på å åpne to nye museer, arrangere flere nye utstillinger, gjennomføre ulike arrangementer og utarbeide publikums programmer for veldig forskjellige målgrupper. Etter at hun kom til Norge har hun hatt jobb i barnehage.

– Gerly har på mange måter en perfekte bakgrunnen for å kunne gjøre en god jobb i Arenaen. Hun er språkmektig, kan å arrangere eventer, er vant til å forhold seg til ulike kulturer, strukturert og sosial. Og hun har vært grunder selv! Jeg ser veldig fram til å få Gerly på laget, sier CEO i ÅKP, Kirsti Slotsvik.

Gerly er begeistret over å ha fått jobb i ÅKP.

– Å jobbe i et nyskapende, pulserende og fremtidsrettet gründermiljø, som kontinuerlig kan tilby nye kontakter i spennende områder, mange læringsmuligheter og personlig vekst, er noe jeg har lett etter siden jeg flyttet til Norge. Jeg ser veldig fram til å begynne i jobben 1. april. 

Hun var raskt ute å søke da hun så at Arenaen trengte en ny leder.

– Jeg ønsket denne jobben fordi den gir muligheter for å skape meningsfulle opplevelser og fremme relasjoner mellom mennesker og bedrifter. I tillegg tiltrekkes jeg av å være en del av et team dedikert til innovasjon. Jeg trives i hektiske miljøer der jeg kan bruke mine ferdigheter innen kommunikasjon, organisasjon og problemløsning til å gjøre en positiv forskjell.